در رسانه| آمار واگذاری فرزند به خانواده‌ها رشد داشته است/ فعالیت ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: آمار واگذاری فرزند به خانواده‌ها در ۱۰ سال اخیر رشد محسوسی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، فرگل صحاف ظهر امروز _ یکشنبه سی‌ویکم تیر _ در نشست خبری با اشاره به افزایش نظارت بر مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان در خانه‌های مراقبت شبانه‌روزی، اظهار کرد: ارتقای توان تیم مراقبتی خانه نگهداری، افزایش حمایت مددکاری و نظارت فرزندان مستقل و تسریع ورود کودکان به خانواده جایگزین از راهبردهای دفتر امور کودکان و نوجوانان بوده است.

وی با اشاره به ارتقای رویکردها و برنامه‌ها در حوزه کودکان و نوجوانان، افزود: رویکرد خانواده‌محور در این رویکرد مدنظر بوده است که آمار فرزندان مقیم در خانه‌های نگهداری در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت‌به سال ۱۴۰۲ کاهشی بوده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به حضور ۳۵ کودک در شیرخوارگاه در سه ماه نخست ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ۲۹۳ کودک در خانه‌های نگهداری کودک و نوجوان نگهداری می‌شوند.

صحاف از هدایت ۳۵ فرزند به زندگی مستقل در سال ۱۴۰۲ خبر داد و اضافه کرد: مبلغ ۷۰ میلیارد اعتبار برای هدایت این فززندان هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه فرزندان پس از واگذاری به خانواده‌ها نیز تحت نظارت بهزیستی قرار دارند، تصریح کرد: آمار واگذاری فرزندان به خانواده‌ها در ۱۰ سال اخیر رشد محسوسی داشته است که تعداد ۷۸ واگذاری فرزند در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در حال حاضر، ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان آذربایجان‌شرقی فعالیت دارد که ۱۴۲ نفر از همکاران بهزیستی در این مراکز مشغول خدمت هستند.

صحاف با اشاره به ثبت ۸۰۴۲ تماس با اورژانس اجتماعی در سال ۱۴۰۲ گفت: در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۸۹۱ تماس با اورژانس اجتماعی و ۹۷۷ مورد خدمات سیار اورژانس اجتماعی ثبت شده است.

وی از پذیرش ۷۰ کودک کار و خیابانی در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اقداماتی از جمله خروج کودک از چرخه کار با توانمندسازی خانواده، آگاه‌سازی خانواده از آسیب‌های کودکان کار، تهیه بانک اطلاعاتی کودکان کار و اخذ تعهد محضری مبنی‌بر عدم دست فروشی کودکان کار از برنامه‌های سازمان در حوزه کودکان کار و خیابانی بوده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به انواع مراکز حمایتی آسیب‌های اجتماعی گفت: حمایت و توانمندسازی دختران در معرض آسیب در خانه سلامت و مرکز ندای مهر، حمایت و توانمندسازی دختران و زنان آسیب‌دیده در خانه تلاش و مرکز راه نوین و حمایت و توانمندسازی افراد دچار ملال جنسیتی با ارائهٔ خدمات حمایتی، مشاوره و مددکاری انجام می‌پذیرد.

صحاف از تدوین سند جامع خشونت در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و تاکید کرد: تدوین این سند، ضرورت اجتناب‌ناپذیر استان است که در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تصویب شد و تدوین آن به‌عهده اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی بود.

وی با اشاره به فعالیت ۵۴ مرکز شبانه‌روزی توانبخشی مراقبتی گفت: دو هزار و ۵۲۰ نفر در این مجموعه تحت حمایت اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ۶۹ هزار و ۳۹۱ توان‌خواه دریافت‌کننده مستمری در استان وجود دارد که پنج هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این افراد در سال هزینه می‌شود.

صحاف با اشاره به ثبت ۶۰۲ پرونده خدمت‌گیرنده معافیت سربازی در سال گذشته، افزود: ۵۹۰ دانشجوی معلول نیز تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی قرار دارند که ۳۶.۷ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه در سال گذشته هزینه شده است.

وی از ارائه ۳۹ هزار و ۵۰۳ خدمات مشاوره حضوری خبر داد و عنوان کرد: ۱۷۷ مرکز مشاوره حضوری تحت نظارت اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ارائه چهار هزار و ۶۵۶ تسهیلات اشتغال‌زایی خوداشتغالی، ادامه داد: ۱۰ هزار و ۹۲۲ مورد خدمات اشتغال توسط مجموعه بهزیستی استان در سال ۱۴۰۲ ارائه شده است.

صحاف به واگذاری یک هزار و ۴۱ واحد مسکونی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: ۸۶۶ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

وی اضافه کرد: فعالیت ۶۵۱ مرکز و مؤسسه غیردولتی تحت پوشش و نظارت سازمان بهزیستی منجر به اشتغال سه هزار نفر شده است که نشان از نقش این سازمان در خصوصی‌سازی و اشتغال‌به‌کار نیروی انسانی کشور دارد.

کد خبر 112778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد